Известие

Collapse
No announcement yet.

Сълзене от гарнитура на главата/блока

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Сълзене от гарнитура на главата/блока

    Направих си профилактика - масла, филтри и тн...
    И гледам от известно време двигателя е мазен на едно определено място. Помолих майстора да погледне откъде омаслява и той ми каза че е от гарнитурата на главата.

    Съвсем леко сълзи, колата не гори масло, за 10 000км да е изгорила 50мл сигурно, което е нищо...
    Обаче се притеснявам за този малък теч? Защото навремето предишната ми кола (една корса) и гърмя на 2 пъти гарнитурата на главата - единия път смеси водата с маслото, втория път просто изби налягането в един от маркучите и изхвърли водата... Та филмът е страшен ако стане фал с тази гарнитура, както е страшен и филмът с подмяната и!

    Как смятате, да изчакам ли да видя как върви това сълзене, дали ще се увеличи, или направо да мисля за смяната на гарнитурата?
    Сълзенето е наистина малко, даже мисля хубаво да я забърша и пак да проверя с какъв темп сълзи от гарнитурата...
    Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

  • #2
    Нека да уточним от коя гарнитура тече.От тази на капака на клапаните или между главата и блока.Ако е от първата,най-много да натече в гнездата на свещите и да почне да прекъсва,осмрадването е едно на ръка.Виж,ако е от другата,вариантите са доста и според зависи....
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Не от капака на клапаните , от другата.
      Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

      Comment


      • #4
        По-не е за предпочитане от гарнитурата на главата.
        Ако се засили омасляванете трябва да се смени.
        Жоро 147 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          От капака на клапаните е мисля.....ако пуска от гарнитурата на главата, би трябвало отдавна да си разбрал че имаш теч по друг начин.....
          От коя част на двг ти е теча?
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Снимах направо мястото на теча.
            Всички снимки освен последната(от тази сутрин) са правени наведнъж. На последната от днес съм писал "След 2 дни".
            Първо снимах както си е, после забърсах малко с парцал и пак снимах!
            Май теча няма да излезе много малък, защото за 1-2 дни доста се е омаслило!


            ПС: Тъй като току щох смених маслото, забелязах че майстора се е улисал малко с маслото, не мога да разбера на макс ли е на щеката или го подминава, защото стъблото на маслото е до макса, обаче на самата щека/пружината се образува една капка в първия сантиметар от нея. как ли не го въртях мерих го 100 пъти на равен участък и не мога да разбера прекалено ли е с малсото или не Май ще трябва и щеката да снимам, че то така нищо не се разбира...

            Чакам мнения за теча
            Attached Files
            Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

            Comment


            • #7
              Колега. Маслото и която и да е друга течност се стича на долу. То много и не вижда от снимките, но гарнитурата на главата ти е доста на долу. Под изпускателните колектори. Това омасляване е на горе по самата глава. Мисля, че се стича от клапака на клапаните по-скоро.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Колега. Маслото и която и да е друга течност се стича на долу. То много и не вижда от снимките, но гарнитурата на главата ти е доста на долу. Под изпускателните колектори. Това омасляване е на горе по самата глава. Мисля, че се стича от клапака на клапаните по-скоро.
                Точно под изпускателните колектори е този теч, макар че близкия план наистина не показва добре , но се вижда даже на една от снимките отдясно малка част от колектора...
                Снимката в "Портрет" (тя е една), съм снимал отдолу нагоре към капака на двигателя да проследя именно дали теча слиза отгоре, но нагоре е сухо...
                Май ще си излезе точно гарнитура на глава... А и теча май не е много слаб, за един ден омаслява сериозно...
                Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

                Comment


                • #9
                  Аха, сега ми стана ясно. Ами те точно там влизо вървят маслените магистрали към главата. Те са 3 и се падат така по в дясната част на мотора. От ляво до капака на агренажа не би трябвало да ти тече.

                  Сменяш гарнитурата и готово

                  Ей тука погледни на долу да добиеш представа къде са маслените канали. http://forum.alfa156.net/forum/forum...137&PN=0&TPN=1
                  Last edited by oem; d.m.y г., 13:13.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Да отляво към ангренажа (въпреки че няма много видимост) мисля че е сухо и не тече...
                    "oem" аз разгледах материала и мисля че си го представих, ако не съм се объркал , но све пак да питам значи коя гарнитура е за смяна? и няма ли да се наложи шлайфане на глава?
                    А спешен ли е ремонта? (този последния въпрос имам усещането че ми е ясен отговора?)
                    Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

                    Comment


                    • #11
                      Как коя? Гарнитурата където се виждат буталата. Тази е гарнитурата на главата. Тя е за смяна. Шлайф едва ли ще е необходим. Ако ти е притеснено толкова, може да се измери дали няма изкривяване.

                      Антифриза иначе държи ли го? Имаш ли загуби? В казанчето плува ли нещо различно от антифриз? По принцип слабо вероятно да пробие и в обратна посока към антифриза, но все пак...
                      Last edited by oem; d.m.y г., 13:57.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Не , антифриз не губи и е чист.
                        И масло не ми е губела, но аз и не съм забелязвал този теч до момента... или е бил незначителен.

                        Колко върви манипулацията по смяната без шлайфане в момента? горе долу... като гледам е олелия, свалянае на ангренаж, главата се сваля, джакламите на газта и те, сумити щуротии, не е много лесна манипулация

                        А колко е голям риска на този етап да избие напълно гарнитурата?

                        Макар че като се замисля колко пари съм хвърлил и как съм си гледал колата досега, точно сега да се циганя и да стоя на тръни кога ще роди... но всичко е до финанси...
                        Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

                        Comment


                        • #13
                          Мисля, че няма смисъл да се мисли кога или ще избие напълно. Хубаво е да се смени. Аз не се наемам да ти кажа кога или какво ще се случи, но мога да ти дам пример а ти да си направиш извод.

                          Имам още 3 коли. На 2 от тях им тече от гарнитурата от години. Сменях гарнитура на едната когато сменях гумички на клапаните и след време пак протече. Главата не беше крива. Специално ходих да я мерят и въпреки това леко я пилнаха. С 1 десета и отнеха. И пак е като лейка. На 10 000 км доливам половин литър масло. Не го гори. Лее го от гарнитурата. Главата беше стегната правилно и достатъчно. Освен ако не ме е излъгал стария ключ тогава.

                          Аз неможах да си направя изводи тогава. Но поне от 10 години си тече. И още се кара колата и не мисля, че ще спре да се кара скоро

                          На другата смених гарнитурата с усилена таква. Правиха ми я по поръчка. Не е купешка. И там където ми я правиха ми предложиха да я направят усилена. От тогава мотора е чист. За алфата ако ми се наложи може би пак при тях ще отида или ще купя оригинал рикамби.

                          За цената. Аз бих взел около 200 - 240 лв. за труд за тази операция. Незнам колко се взима по принцип, но ако трябва аз да го правя това ще ми струва труда. Мисля, че долу горе толкова е редно да се вземе. И хубава гарнитура да се купи ествествено.
                          Last edited by oem; d.m.y г., 14:29.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            "oem" благодаря за изчерпателния отговор... Горе долу се припокрива с казаното ми и от майстора... Никой не може да каже, защото може да стане беля , а може да тече и с години... Ако финансите го позволяват е хубаво да се смени и да не се рискува...

                            То имам горчив опит с предишната ми кола - Опел Корса, както писах... Веднъж притегнаха горната гарнитура на капака, да не тече, и гръмна долната, не знам дали имат общо, но после след смяна на гарнитура на глава и шлайфане (беше смесила водата с маслото) , след време пак гръмна гарнитурата само че този път пръсна маркуч на водата и само филми ... и накрая я оставих да тече и от горе и отдолу, и вече 3 години си тече Не че това е за хвалене но ми писна от нея, а тя взе че спря да прави магарии... Д някой хубав ден
                            Alfa 156 Selespeed (2.0, 155hp, 2000g.)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от stodev Покажи съобщение
                              "oem" благодаря за изчерпателния отговор... Горе долу се припокрива с казаното ми и от майстора... Никой не може да каже, защото може да стане беля , а може да тече и с години... Ако финансите го позволяват е хубаво да се смени и да не се рискува...

                              То имам горчив опит с предишната ми кола - Опел Корса, както писах... Веднъж притегнаха горната гарнитура на капака, да не тече, и гръмна долната, не знам дали имат общо, но после след смяна на гарнитура на глава и шлайфане (беше смесила водата с маслото) , след време пак гръмна гарнитурата само че този път пръсна маркуч на водата и само филми ... и накрая я оставих да тече и от горе и отдолу, и вече 3 години си тече Не че това е за хвалене но ми писна от нея, а тя взе че спря да прави магарии... Д някой хубав ден
                              Според снимките които си дал теча е от капака А гарнитурата на главата ако почне да пуска масло ти трябва точно едно даване на газ и ще си в облаци Така че по-добре ходи при някой дето си разбира от работата да ти оправи колата ефтино и бързо без да отваря мотора

                              ---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:54 ----------

                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              Мисля, че няма смисъл да се мисли кога или ще избие напълно. Хубаво е да се смени. Аз не се наемам да ти кажа кога или какво ще се случи, но мога да ти дам пример а ти да си направиш извод.

                              Имам още 3 коли. На 2 от тях им тече от гарнитурата от години. Сменях гарнитура на едната когато сменях гумички на клапаните и след време пак протече. Главата не беше крива. Специално ходих да я мерят и въпреки това леко я пилнаха. С 1 десета и отнеха. И пак е като лейка. На 10 000 км доливам половин литър масло. Не го гори. Лее го от гарнитурата. Главата беше стегната правилно и достатъчно. Освен ако не ме е излъгал стария ключ тогава.

                              Аз неможах да си направя изводи тогава. Но поне от 10 години си тече. И още се кара колата и не мисля, че ще спре да се кара скоро

                              На другата смених гарнитурата с усилена таква. Правиха ми я по поръчка. Не е купешка. И там където ми я правиха ми предложиха да я направят усилена. От тогава мотора е чист. За алфата ако ми се наложи може би пак при тях ще отида или ще купя оригинал рикамби.

                              За цената. Аз бих взел около 200 - 240 лв. за труд за тази операция. Незнам колко се взима по принцип, но ако трябва аз да го правя това ще ми струва труда. Мисля, че долу горе толкова е редно да се вземе. И хубава гарнитура да се купи ествествено.
                              Нали се сещаш че маслото по маслените магистрали през главата достига близо 5 бара налягане и че ако има пропуск там ще си като фонтан Второто е че свалена глава задължително се "челосва" за да няма после що изпусна За гарнитурата на капака на наще дърти кочини ако не я залепиш ако ще не рикамба ами извънземна да сложиш пак ще протече - просто уплътнителните повърхности вече са наранени и изкривени от времето - Аз вече спечелих един бас на бегачката рибата ми сложи рикамба без да лепи и твърдеше че ще е чук - да ама не тече си и сега ще бъде лепната
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment

                              Working...
                              X